måndag 4 januari 2016

And if we've only got this life, in this adventure, oh, then I want to share it with you

Haloo bloggvärlden! Jag lever! 

Jag har inte öppnat datorn på flera veckor och om jag har varit på datorn har det varit för att skriva på tentamen eller för att snabbt se ett avsnitt från Netflix. Julkalendern blev inte riktigt av. Jag ber om ursäkt! Jag förstår inte vart det här jullovet har försvunnit. Det här är min sista vecka i södra Finland och jag åker tillbaka till Vasa och studierna på söndag.

Jag har på alla sätt haft ett bra jullov. Jag har fått träffa vänner, varit till Tallinn, firat två julafton med familjen, varit på ishockeymatch och bara tagit det lugnt. Vi firade alltså julafton endast med familjen i år. Den 24:e var vi bara fem stycken, vilket är konstigt då det kommer till vår familj. Fanny firade med pojkvännens familj. Vi firade julafton igen nästa dag då Fanny och pojkvännen kom på besök! På ett sätt blev det två julafton. Jag klagar inte!

Några dagar innan julafton åkte jag och Sandra till Tallinn på en dagskryssning. Resan började inte så bra. Vi båda blev sjösjuka och mådde helt skit. Det var alldeles hemskt. Det mest störande var att vi hade betalat för frukostbuffé, men på grund av att vi inte klarade av att hålla något inne, så åt vi inget. Hejdå 14€! Resten av dagen gick bättre och vi gick omkring i gamla stan, åt god mat och shoppade. Det var inte en så dum idé att åka till Tallinn. Ett kort avbrott i vardagen, man fick se något nytt och allt på en dag. När vi sedan åkte hem gick vi via båtens informationsdesk och fick piller mot illamående. Hemfärden gick mycket bättre!

Jag skall försöka uppdatera bloggen oftare nu när jag inte har lika mycket att göra! Kanske jag kunde skriva de luckor som blev oskrivna, så får ni dem också.

Mitt fina sällskap! <3

Fyllda plättar! Man fick både salta och söta. Rekommenderar!

Julmarknad! Mysigt värre. Säkert ännu finare om det skulle ha funnits snö på marken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar