torsdag 7 januari 2016

a thankful heart is a happy heart

Lucka 23: Berätta om fem fina saker som har hänt den här decembermånaden. 

Decembermånad har flugit snabbt förbi. Ena sekunden är jag i Vasa, andra sekunden är jag i södra Finland och mitt i allt har jag blivit ett år äldre. December är min favoritmånad. Det beror inte på att jag fyller år eller att det är julafton utan för att det är en tid av förväntan och förhoppningar. December har varit full av fina saker och här kommer de jag är mest tacksam för.


  • Jag blev beviljat ett stipendium! Det kändes som en enorm lättnad och jag klarar av vårterminen också ekonomiskt. Det är en stor välsignelse för mig! 
  • Jag har fått vara i södra Finalnd tillsammans med familjen, släkten och alla vänner här. Jag uppskattar den tid jag är här! Det är ju mitt andra hem. 
  • Jag är tacksam för att jag har fått åka på en resa. Även om det var en dagsresa och till lilla Tallinn så var det för mig en fin sak. Det är inte ofta jag är och resa, så jag är tacksam för varje nytt ställe jag får se.  
  • Även om det först var hemskt och ledsamt så är jag nu tacksam över att vi har fått den hjälp vi behöver då det kommer till Helmis epilepsi. Hon har äntligen fått en diagnos och en orsak samt den medicinering hon behöver. 
  • Sist men inte minst: att biljetterna till Muse konsert ÄNTLIGEN kom på posten!


Lucka 24: En bild på hur vi börjar julaftonsmorgon hos oss i år. 

Som varje julaftonsmorgon, JULGRÖT! 

Vi njöt av att solen sken?? 

Julgranen blev pyntad


Med dessa två luckor (som blev oskrivna) ville jag kort berätta om mitt jullov och om julen överlag. Om tre dagar åker jag tillbaka till Vasa. Det känns nog som om det är dags för mig att åka tillbaka till lägenheten och få igång studierna igen. Det skall bli skönt att komma tillbaka till vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar