tisdag 7 augusti 2012

There's no time for fear, you only live once

Mitt bloggande har inte varit det bästa under sommaren, fast det betyder ju att jag har gjort något annat än suttit vid datorn. De senaste dagarna har varit fulla med allt möjligt så jag tänkte ta er på en resa genom de dagarna.
På onsdag åkte jag till farmor&farfar. Det enda jag gjorde var att njuta av lugnet. Min farmor&farfar har säkert den vackraste trädgården jag sett och det är så härligt att bara sitta där och njuta. Jag fick också en del saker till min lägenhet. Mycket av sakerna kommer från min farfars far som dog för ½ år sen.




På fredag blev det väckning kl. 7 så att jag, mamma och pappa skulle hinna i tid till Vasa! Vi var och sökte nyckeln till min lägenhet, gjorde ett elavtal och städade resten av dagen. Svettet bara rann när vi städade men rent blev det. När vi sedan kom till hotellet åt vi god mat på Amarillo och slockande ganska snabbt efter det. På lördag städade vi det sista och kunde känna oss nöjda över resultatet.
Stort och bra kök. Jag får ett matbord dit in.

Igår var adrenalinkicks-dagen! Jag for med ett gäng högljudda, galna och pinsamma ungdomar. Alla som igår var på Linnanmäki och såg oss måste ha trott att vi var från ett mentalsjukhus. Så mycket ljud och galenskaper vi höll på med!! Lite måste jag få skryta för jag vågade faktiskt åka i Ukko (på bilden). Jag var skitnervös före och bara spände mej, när jag sedan hade åkt fick jag värsta skrattanfallet. Jag vet inte vad det berodde på, kanske var det något slags chocktillstånd. Roligt hade jag i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Oj va fint kök du fick! :) Bor du i Lärkan 1 eller Lärkan 2? Jag bodde i 1:an och Robin bor i 2:an nu. Du kommer säkert att trivas där också! :)

    Lycka till med studierna och kom gärna på praktik till mej sen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor i Lärkan 2 i en etta på 33m²!
      Tack så mycket och tack för erbjudandet :D

      Radera