fredag 10 augusti 2012

och jag går i dagar i tröjan du hatar

Jag måste ju få lite skryta. Ibland måste man få det. Vi var på onsdag till Kierrätyskeskus för att se om jag skulle hitta något till min lägenhet. Lite fynd gjorde jag, men det bästa fyndet var nog dessa:

ett par nästan splitternya Converse i min storlek för 6€!!! Om inte detta är ett fynd så vet jag inte vad som är.









Min MacBook Pro borde ha kommit igår, men på grund av komplikationer så kommer den först nästa vecka. Rumpah! Jag väntade hela gårdagen på att den skulle komma men nej. I alla fall får jag en så jag skall inte gnälla.

Fredag kväll spenderas hemma. Tråkigt. Fast imorgon skall det partajas. Mina två underbara kompisar fyller 19 år. Ena har redan fyllt och andra fyller på söndag, men vi firar båda på samma gång. Awesome! På söndag blir det studentfest. Jag har en så duktig vän som gått IB-linjen så hon får sin mössa på söndag.

Desto mer har det kanske inte hänt. Eller vänta, måste få berätta en lite rolig sak. Jag meddelade på måndag att jag kan vikariera de två första veckorna efter att skolan har börjat. Jag behöver något att göra och lite pengar kan nog behövas. Gissa vem som redan har tre dagar bokade i kalendern? Jag känner mej nog ganska bra. Och det skall bli roligt att se eleverna igen. Jag låter ju som om jag redan skulle vara en lärare. Det skall bli intressant hur de kommer att reagera när de ser mej.

Nu borde jag bara hitta på en rubrik. Hmm.

1 kommentar:

  1. Ja gissar att vi säkert behöver vikarier också här nu som då så meddela bara om du e intresserad!
    Kram

    SvaraRadera