söndag 29 juni 2014

Don't stop doin' what you're doin'

Nu är det dags för mig att börja jobba! Idag åker jag på mitt första läger. Det här blir nu fjärde året i rad som jag jobbar på FDUV:s läger. I år kommer jag att vara på två barnläger och ett som är för personer som är 55+. Med tanke på mitt kommande yrke är det bra med barnläger, men samtidigt kommer det att vara fart på så får se hur jag orkar. Jag kommer nu att vara två veckor på läger och när jag äntligen får en vecka ledigt så åker vi med familjen till Åland. Efter den lilla resan med familjen kommer jag att åka på mitt sista läger och då kan man ju bara konstatera att dit for juli.

Jag tycker den här sommaren har gått mycket snabbare än förra sommaren. Jag vet inte om det beror på att vi sluta studierna en vecka senare i år eller om jag har haft mera att se fram emot den här sommaren. Jag tycker det är ganska skönt om jag skall vara ärlig. Jag har varit ganska uttråkad de senaste dagarna, så jag är glad över att få arbeta och göra något nyttigt och givande. Jag kommer nog att sakna fotbolls VM de kommande veckorna, men som tur hinner jag hem till finalen.

Jag har inte möjlighet att uppdatera bloggen under lägret, så jag hoppas ni alla ha en riktig skön julimånad! Jag skall försöka skriva något när jag är hemma så att ni vet att jag lever.

Puss & Kram

Farmor och farfars underbara gård! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar