måndag 16 juni 2014

I don't know how else to sum it up, 'cause words ain't good enough

Jag överlevde! Nu menar jag inte det faktum att jag åkte flygplan fredagen den trettonde utan det att jag inte blev nertrampad av fjortonåriga tjejer eller döv på grund av fjortonåriga tjejers skrik. Jag kallar detta  ett lyckat veckoslut i Stockholm! 

Jag vet inte var jag skall börja, men jag tänkte sammanfatta helgen med hjälp av två collage (yep, they are back!). Vi startade tidigt på fredag morgon till flygfältet. När vi sedan kom fram till Sverige började vår resa med att vi skulle hitta till hotellet. Lättare sagt än gjort. Jag hade tagit reda på hur man kommer till alla de ställen vi skulle besöka, men jag hade inte tagit med en karta. SMART! Till slut hittade vi hotellet, efter alla om och men. Dagen spenderade vi i Solna centrum. Shopping och ordentlig svensk mat på Max. Mitt i allt var det dags att dra sig till Friends Arena. Det var bara att följa de stora folkmassorna så hittade man bra fram. 


Nu kommer det svåra. Jag har inga ord för att beskriva konserten. Så mycket kan jag säga att jag frös ihjäl! Jag visste att taket på Friends Arena skulle vara öppet, men jag visste inte att jag borde ha tagit med mig dunjacka, vantar, mössa och varma skor. Det var iskalla vindar och eftersom vi satt så högt uppe valde de oss som offer. Jag vet inte när jag senast har haft så kallt! Alla mina videon skakar för att mina händer darrade så mycket. Hur som helst var det en AWESOME keikka och jag kan inte förstå att jag varit i samma byggnad som One Direction!!! 


Lördagen spenderade vi i Stockholm city. Meningen var att jag skulle shoppa som en galning, men jag kom hem med endast en klänning. Jag blev lite besviken på Hollister. Vi stod 1h i kö för att komma in till butiken när vi sedan kom in så fanns det inte det jag sökte. Jag hade hoppats på att hitta de här typiska Hollister t-skjortorna och tröjorna, men det fanns inte!! Eftersom det är sommar har de sommarkläder till salu, men jag tycker de alltid borde ha "de här typiska" kläderna i försäljning. Vi åt på Vapiano och fortsatte sedan till ABBA the museum. Jag rekommenderar varmt! Mycket sevärt och roligt ställe. 


På söndag var det dags för avfärd. Vi shoppade på Victoria's Secret och satt en stund på Starbucks. Nu är jag hemma välbehållen och nya erfarenheter rikare. Vid Helsingfors Vanda flygfält stod ett gäng som kramades för att de skulle skiljas åt. Jag tänker avsluta detta inlägg med att citera dem: "1D FOREVER!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar