söndag 13 juli 2014

Oh Boy, vilket vackert väder!

Hej o hå! Äntligen en ledig dag. Med tanke på att jag under fyra veckor endast har två helt lediga dagar så känns det mycket skönt. Bollarna i min kalender på telefonen betyder att jag endera är på läger eller på Åland.
Snart är juli förbi, så där bara.
Två veckor på läger bara flög förbi. Konstigt! Oftast brukar det vid något tillfälle kännas att "nu vill jag bort härifrån, orkar inte mer" men inte under de här två veckorna. Det var två mycket lyckade läger, Härliga deltagare och super ledare! Allting fungerar så mycket bättre när det klickar mellan ledarna. Jag har världens bästa sommarjobb! Även om det har varit tal om att jag inte skall jobba på läger nästa sommar så tror jag definitivt att jag tar tillbaka det.
Vårt underbara ledarteam på barnlägret!
Hejdå fina människor!

En av våra deltagare hissade mitt i allt upp sin docka i flaggstången. Only på FDUV läger.

En av fördelarna med mitt sommarjobb: Raseborgs sommarteater! Gå och kolla den, SUPER!

Det har också varit intressant att se att jag hör till den grupp av ledare som har mest erfarenhet. Jag tycker det ännu finns mycket jag inte kan, men samtidigt så har jag ju varit fyra år i rad på läger och efter den här sommaren har jag varit på tio läger. Detta betyder att jag har haft den mest krävande deltagaren båda lägren. Visst har man fått hjälp och det har gått riktigt bra, men det är ändå jag som är ansvarig. Det känns fint med en sådan tillit!

Imorgon bär det av till Åland med familjen. Det blir en tidig väckning eftersom vi skall starta 06:00 till Åbo imorgon. Det blir en ganska kort nattsömn eftersom fotbolls VM finalen kommer idag! WoopWoop! det har varit intressant spel och jag vet inte riktigt vad jag skall tycka. Min ända åsikt är den att Tyskland inte får vinna, så ARGENTINA, ARGENTINA, ARGENTINA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar