fredag 7 mars 2014

Whoa, Mona Lisa, I'd pay to see you frown

FREDAG!! Eller det är väl fredag ännu i en timme och tjugo minuter. 

Idag har jag varit till skolan och skriva tent. Det gick faktiskt riktigt bra. Eller jag är borde få godkänt och förhoppningsvis ett bra vitsord. Fysik är något jag gärna satsar på, men hade kanske inte riktigt den tiden för läsning som jag hade önskat. Jag är ändå nöjd med slutresultatet. Resten av dagen har jag tittat ganska mycket på TV. Heh heh.

Igår läste jag färdigt Dan Browns Da Vinci Koden. Jag storgillade boken! Tänk att skriva en 500 sidors bok om en natts händelser. Dan Brown har ett öga för detaljer och man kan inte lägga bort boken. Han har skrivit den på ett sätt så att man bara måste fortsätta läsa. Jag bestämde mig för att se filmen idag. Den var bra, men inte lika bra som boken. Eftersom boken är så detaljrik så är det svårt att få fram allt på skärm. Dessutom framkommer det mycket historia och tankar som personerna har som man inte kan få fram. Filmen hade ändå lyckats med många bra lösningar på olika problem i boken så pluspoäng för det. Sevärd nog, men jag rekommenderar att man också läser boken! Fast när du läser den, kom ihåg att skilja mellan fakta och fiktion. 

Fredagkväll med film och snacks. 

Nu sitter jag och tittar på Emmagaala. Jag kommenterar och skrattar för mig själv här. Dessutom är det superroligt att läsa Twitter, människor har så bra kommentarer. På tal om sociala medier. Det lönar sig att dubbelkolla innan man skickar något. Jag fick i alla fall lära mig det idag. 




Tänk noga innan du trycker "sänd"!
Imorgon skall jag vakna upp relativt tidigt. Tänkte fara på Bodypump kl. 12. Bra start på morgonen!
TRÄNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar