söndag 16 mars 2014

Jag tar mig fram i livet, jag behöver inget, allt jag behöver har jag inom mig

Söndagkväll. 

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva efter mitt senaste inlägg. Det finns inte riktigt något att skriva om eller jag vill ännu klargöra några saker. Jag tycker inte att man skall stänga ut sig på något sätt och bara fokusera på sitt singelliv, det leder ju ingenstans. Jag tror det ändå finns en skillnad mellan att leva i bitterhet och att fullt leva ut sitt liv. Desperata försök är, ursäkta mig ordvalet, patetiskt. Var dig själv, träffa människor och njut av vardagen tillsammans med dina vänner! Det är okej att drömma. Det är mer än okej. Jag uppmuntrar till det. Själv drömmer jag säkert dagligen om framtiden. Kom ändå ihåg att leva i nuet.

Ibland kan det kännas som om världen är orättvis och att man är bortglömd. Då får man ta fram Ben&Jerry's från kylen, titta på en romantisk komedi och gråta en skvätt. Men det finns en skillnad med att man varje dag tycker synd om sig själv och är bitter, man mår helt enkelt inte bra av det. Glöm alla som oroar sig för dig och frågar: "när skall du riktigt hitta någon?" eller "du är nog så gammal och alla andra dina vänner gifter sig, hur är du ännu ensam?". FORGET THEM. De vet inte vad de talar om. Var glad över det liv du fått och bestäm dig för att leva i glädje. 

"Happiness is not based on circumstances, but on the decision you make." 

KOM FORT TILLBAKA! Little reasons ti smile. 
Jag måste medge att jag är lite ledsen. Eller ganska mycket. Vintern är tillbaka. HUJ. Jag älskar våren. Älskar, älskar. Som många av er vet är jag inte ett stort fan av sommaren, speciellt då när det är kokhett. Jag älskar våren för då är det perfekt. Jag blev så glad när snön försvann och solen kom fram. Jag tog fram vårjackan och Conversen. Nu får jag sätta de tillbaka i skåpet. Vinterjackan och varma skorna fram. Deprimerande minst sagt. Ibland önskar jag att jag inte bodde i Finland. Well, what can you do? Nu hoppas jag bara att det här snabbt skall försvinna så att man kan leva igen. 

FIILISLÅT! Nu får vi hoppas på lite solsken, tack! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar