lördag 29 mars 2014

I really need one but first, LET ME TAKE A SELFIE

Det första jag gjorde när jag kom till Vasa efter att ha varit några dagar i Nyland var att ställa mig i kön för att komma in till Ollis. Pampas veckan hade kört i gång under de dagarna jag var vikarie. På onsdag, den dagen jag kom tillbaka till Vasa, var det Så ska det låta på Ollis. Mycket lyckad kväll och Så ska det låta är alltid lika bra! Torsdag gick till lite allt möjligt.

På fredag SMÄLLDE det! Pampas Nationaldag, svenskafinlands största studerandefest. Festen började med Olympiad på torget. Olympiaden var verkligen super och feelisen var på topp. Vädret var underbart och solen sken hela dagen. För er som inte vet finns det en ny låt som heter #selfie. Varje gång låten kom skulle man ta en selfie och sätta den ut på Instagram med hashtagen #pampasselfie. Efter Olympiaden gick jag hem tog det lugnt och vilade en stund. 
#pampasselfie 1
#pampasselfie 2

#pampasselfie 3

På kvällen var det fest i Rewell Center. Flera timmar av partajande. Jag och mina kompisar dansade och sheikade loss. Under kvällen uppträdde ett helt superbra bänd. Jag storgillade det de spelade och jag vet inte när jag senast har dansat så mycket! Kvällens huvudartist var ingen mindre än Dr. Bombay!! Så många minnen från barndomen. Han drog ju ingen lång show eftersom han har fyra låtar som man känner igen, men den stunden har var upp på scen var AWESOME. Alla var med och det är ju lite pinsamt och erkänna men om man spelar Calcutta finns det inte en ända studerande som sitter stilla. För att förstå vad jag menar borde du har varit på plats.
PAAARTYYYYH!
Kvällens huvudartist: Dr.Bombay!

Idag har jag varit på Silliz. Morgonen efter Pampas Nationaldag ordnas det bussar till ett ställe och där bjuds det på morgonmål och mer feelis. Efter det har jag bara varit hemma och inte gjort något. Jag har sovit ungefär 6 timmar de tre senaste nätterna så jag är mycket trött så en ordentlig nattsömn skulle sitta bra. 
Sillizen och bändet uppe på scen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar