lördag 18 januari 2014

Lay down your head, You're not alone

Hoppas ni alla har haft en skön lördag!

Tänkte snabbt göra en kort uppdatering. I december skrev jag ett inlägg om att jag skulle bli av med mitt kaffeberoende. Nu kan jag med glädje säga att jag har klarat av det. Jag har inte druckit kaffe på över en månad. Jag kan säga att det känns skönt att inte behöva vara beroende av något. Även om det bara handlar om kaffe. Som uppmuntran: du kan överkomma vad som helst bara du har den rätta attityden! Handlar det om något litet som att inte äta så mycket choklad eller något större som att bli av med alkoholmissbruk, you can do it! Det gäller bara att ta det första steget.

Jag skrev en tent igår. En tent från en kurs som jag fick förra våren. Tyvärr måste jag skriva tenten en tredje gång. Jag hade fokuserat helt på fel saker och såklart kommer det inte med i tenten. Smått jobbigt. Som tur blev min fredag lite bättre mot kvällen. Jag var till Rosso med ett gäng underbara vänner och efteråt gick vi för att se "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". En mycket random film, men att helt rolig. Kanske inte min smak men nu har man i alla fall sett den.

Jag nominerar denna bok till världens tråkigaste tentbok.
Idag orkade jag vakna upp ganska tidigt. Jag bestämde mig för att fara på Bodypump kl. 12. Bodypump är tungt men så värt det. Jag tror detta blir min nya lördagstradition. En timmes gympass och så har man hela resten av dagen på sig att göra något annat. Fast idag har jag inte gjort så mycket. Jag hade en ganska stressig vecka så det var skönt att bara få ligga på soffan och inte göra något desto mer.

Det bästa efter ett gympass!
Systern fick som julklapp alla tre säsonger av Veronica Mars. Under jullovet såg jag ungefär hälften av säsong ett. Idag har jag sett slut andra säsongen av Veronica Mars. En kompis hade alla säsonger så jag har lånat av henne. Jag har slukat serien på bara någon vecka. Lite oroväckande. Borde kanske ta en paus innan jag ser den sista säsongen. Jag rekommenderar Veronica Mars, varmt! Först kanske det i början inte verkar så bra, men jag lovar, du kommer att älska serien!


Hups, det blev ett ganska långt inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar