fredag 16 november 2012

Can you feel the love tonight...



...The peace the evening brings, the world, for once, in perfect harmony, with all its living things...

Tralalalalaa! Har jag berätta att det i mina studier ingår individuella sång - och pianolektioner? I fall ni inte visste det så vet ni det nu. Jag hade min andra sånglektion idag. Jag hade fått som "läxa" att lära mig Can you feel the love tonight. Om jag någonsin gjorde läxan är en annan sak. Jag vet inte hur många av er som hört mig sjunga, men jag är nog ingen höjdare på sång. Så det känns ju jätteroligt att sjunga höga toner. Not. Konstigaste är att hon tycker det låter bra! Say what? Bara jag får den här musik kursen godkänd är jag nöjd. Jag tycker ni ska testa på att sjunga Can you feel the love tonight, det är inte så lätt som man skulle tro. 

Helgen spenderas i Vasa. Eller nästan. Jag skall fara på Alphahelg imorgon till skogen. Har jag tala om Alpha? En snabb beskrivning: det är en kurs om grunderna i kristen tro som Vasa Studentmission ordnar. Den har varit varje onsdag under höstens gång och nu har vi en liten helg tillsammans med alla. Det är en givande kurs och man får lära känna nya människor. 

För er som är intresserade så är det nog riktigt bra med mig. Flunssa bakterien har dock attackerat mig och jag sitter här och snörvlar mig hela tiden. Ingen snuva skall förstöra min dag så jag kör hårt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar