torsdag 12 mars 2015

Can stop for a minute and see where you hide

Med tanke på mitt senaste inlägg så måste jag ju ge er en uppdatering. Fakulteten kommer att ordna både biologi och musik nästa år! Halleluja! Det är nog tack vare vissa sega studeranden som inte gav upp.Vi skrev en insändare och skickade både till Vasabladet och HBL. Det var reportrar som kontaktade oss och ville skriva en artikel om problematiken. Fint så!

Jag har nu i två veckor haft praktik. Jag skall eller håller på och undervisar i bildkonst och mitt tema är Skogen och Papier Mache. När jag fick höra detta hade jag lust att fly iväg och bara försvinna. Nu har jag haft fyra lektioner och ärligt sagt, det känns ganska bra nu. Jag ser fram emot mina fyra sista lektioner. Ibland måste man gå utanför sin bekvämlighetszon för det är då man lär sig. Jag har fått tänka på helt nya sätt och dessutom lyckats.

Vi har gjort tre stycken trädstammar. För er som inte vet använder man hönsnät, tidningar och tapetklister.
Vi har gjort mycket mer än på bilden, men vi har gjort ugglor, kedjor, dragspel, löv och gröna händer. Vi kommer att måla trädstammarna bruna och sedan dekorerar dem med mycket grönt! 

Jag vill ännu dela med mig min favoritlåt för tillfället, SÅ BRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar