lördag 21 mars 2015

Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du

Idag är det 21.3. Vad är det för speciellt med det datumet kanske du tänker. Joo, idag är det World Down Syndrome Day! Jag postade en bild både på Instagram och Facebook idag. Det här är vad jag postade:

Idag firas World Down Syndrome Day! 
Min syster är som vilken annan tonårstjej.
 Hon älskar musik, att dansa, sjunga o spela.
 Hon går i skola med sina vänner, 
hon kan både läsa, skriva och prata tre olika språk.
 Hon har vunnit brons i en innebandyturnering. 
Hon tycker om söta killar och 
hon är ett stort fan av t.ex. JB, 1D o Robin
. Hon är som vilken annan tonårstjej. 
Jag är tacksam för att just hon är min syster! 

Det här kanske låter lite löjligt, men jag har aldrig fått lika många "gillningar" på en bild som idag. Jag sprängde mitt rekord både på Facebook och Instagram. Jag tycker det är så fint! Det betyder att människor har sett mitt inlägg. Jag vill så gärna sprida kunskap och få människor att se förbi handikappet och se människan. För människor är vi alla. Alla är vi lika värda och alla har vi lika rättigheter. Även om det "bara" handlar om Facebook och Instagram så kan man nå många människor med ett specifikt budskap. När det handlar om vissa saker så är jag som en öppen bok. Jag berättar mer än gärna om mina erfarenheter och om du, som läser, någonsin undrar över något när det gäller personer med funktionshinder, fråga! Jag svara på allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar