måndag 28 juli 2014

It's different when it's live

På lördag var det exakt ett år sedan jag såg Muse live! Det råkade sig faktiskt att jag gick förbi Olympiastadion på lördag. Minnen! <3 Under detta år har jag dessutom sett två andra av mina favoritband. Biffy Clyro och One Direction. Vilken keikka var den bästa? Alla hade väl sina goda och dåliga sidor, men om jag måste välja så väljer jag nog Muse. Sommar, fullsatt Olympiastadion och FEELIS!! Nu är det bara att vänta på deras nya album som skall komma ut 2015.


Om jag skall fortsätta att rangordna kommer nog Biffy Clyro till andra. Jag hade länge väntat på att se dem live. När jag sedan fick veta att de skulle komma till Finland i november var det bara att fara. Keikkan var också slutsåld och feelisen var på topp. Synd bara att jag fick en ordentlig förkylning efter keikkan, men det var nog värt det!


One Direction keikkan i juni kommer på en fin tredje plats. Det som orsakar förlusten, om man kan säga så, är det faktum är att vi satt långt borta och att det var svinkallt. Feelisen skulle säkert ha varit annorlunda om man skulle ha stått vid scenen och inte frusit så mycket. Hur som helst var det en superkväll och om de någonsin kommer till Finland så står jag längst fram. Heh. 


Just nu har inga keikkor att se fram emot vilket är lite synd. Jag får väl bara hoppas på att något band mitt i allt dyker upp i Finland. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar