söndag 1 juli 2012

Hard work brings joy!

Nåja hörni människor! Nu skall jag börja sommarjobba. Mitt första FDUV-läger för i sommar börjar idag. Jag skall vara hjälpleadre på ett läger för utvecklingsstörda/personer med funktionsnedsättning/förståndshandikappade eller vilken benämning man nu tycker är korrekt. Det vikitgaste att komma ihåg att de är personer precis som vi! Det man gör på lägret är att hand om dem, se till att de trivs och hitta på aktivteter som man kan göra tillsammans.
Det känns lite konstigt att mitt i allt fara iväg, men när man väl är där så kommer man nog in i det hela. Först skall jag på ett läger för gravt handikppade, sedan genast efter de ett barnläger och till sist ett vuxenläger. Väntar med spänning!

Och idag vinner Spanien EM guld i fotboll!! Eller det hoppas jag i alla fall på. Ge järnet killar! GO Casillas, Ramos, Pique, Arbeloa, Alba, Busquets, Xavi, Alonso, Silva, Fabregas och Iniesta. OH YEAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar