tisdag 31 juli 2012

Det känns konstigt...

... nu när alla läger är över.
Jag kom på lördag hem från mitt sista FDUV läger. Den här gången fick jag vara med utvecklingsstörda över 55 år. Det var ett lyckat läger på alla sätt och vis! Vissa deltagare kommer jag minnas för evigt. Alla var hur härliga som helst, men att vissa hade nog en sådan personlighet som man bara kan förundras över. Det gick ju lite trögt med äldre människor. De var ju alla klipska men att man fick gå långsamt, äta långsamt, gå på WC:n långsamt och allt annat gick ganska i snigelfart. Ibland dagdrömde man om att bara springa så hårt man kan. Jag klagar inte, verkligen inte. Det var en skön och fin sommarvecka. Juli gick så fort att jag inte hängde med, men att jag fick göra något som jag tycker om och värdesätter mycket i mitt liv.

Nu börjar det bli dags att funder på att flytta. Har jag annars berätta att jag har fått en lägenhet? Kanske inte. Jag skall bo i en studiebostad på Lärkan. Ironiskt nog! På fredag skall jag till Vasa för att hämta nyckeln och se hur min lägenhet ser ut. Jag har nämligen inte sett den. Lite riskabelt, men jag har bara hört bra saker om Lärkan, i alla fall nästan. Det skall bli superroligt att köpa olika saker till lägenheten. Jag älskar Ikea så jag bara väntar på att få åka dit. Vissa saker har jag redan och vissa saker så föröker jag köpa lite billigare från t.ex. nätet eller loppisar.

Nu skall jag titta på The Biggest Loser. Har blivit lite i efterkälken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar