onsdag 30 maj 2012

when you see only one set of footprints in the sand, it was then that I carried you

En fråga som har stört mej på den senaste tiden är: "vad ska du göra om du inte kommer in till klasslärarutbildningen?". Som många av er kanske vet så vill jag studera till klasslärare. Det finns bara ett ställe i Finland där man kan studera till det. Så det är det enda ställe jag har sökt till. De flesta har fler än ett alternativ, men jag har bara ett alternativ. Jag tror att mina chanser att komma in är bra, men alltid kan det ju hända någonting. En av mina principer i livet finns i Matteus 6:31-33, "Gör er inga bekymmer". Om jag inte kommer in så gör det inget eftersom jag vet att Gud tar hand om mej. Det är så lätt att man vill ha kontroll över sitt eget liv och se till att allting fungerar. Jag tycker det är mycket skönare att veta att någon annan tar hand om mitt liv så att jag inte behöver stressa och fundera på onödiga saker. Mitt svar till er alla som funderar på vad jag skall ta mej till om jag inte kommer in till Vasa är: ärligt talat så vet jag inte, men jag tar det sedan när den dagen kommer. Allting ordnar sig då Gud går på min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar