lördag 26 maj 2012

Light Your Fire

Idag blir det Eurovisionsfinal! Det enda jag kan säga är: HEJA SVERIGE! Jag är djupt besviken på årets låtar. Jag satt och tittade på semifinal 2 på torsdag och vilka usla låtar. Ingen kommer att orka läsa de här, men här kommer mina åsikter om låtarna:
Storbritannien: Tråkig!
Ungern: Helt skön låt, men att det stannar sen där...
Albanien: zzz... O sluta yla för guds skull!
Litauen: lame poplåt som bara inte fungerar.
Bosnien och Hercegovina: zzz...
Ryssland: Awesome! Gamla mummon som får alla att dansa och partaja.
Island: Lite klishé och tråkig.
Cypern: Helt okej väl, men hon har konstig röst, lite manlig..
Frankrike: Enformig
Italien: Lite Amy Winehouse fiilis. Suprisingly bra!
Estland: Helt klart den bästa av alla femhundra ballader som kom under semifinal 2, men inte riktigt min stil.
Norge: Jag blir bara störd över att dom har satt en kopia av Eric Saade på scen. Det var förra årets grej!
Azerbajdzjan: Vacker men tråkig!
Rumänien: Orginell och det hjälper säkert att ha på sig en så kort klänning som hon om man vill ha röster.
Danmark: Riktigt nice, men har lite samma problem som Ungern.
Grekland: Typiskt grekiskt bidrag. Den är inte dålig, men inte heller den bästa.
Sverige: Min favorit låt! Inte på grund av att det är Sveriges bidrag utan för att den är lite mystisk samtidigt som det är en låt som fungerar.
Turkiet: Orginell och rolig, men han har en konstig röst..
Spanien: en till ballad -.-
Tyskland: Påminner mej om The Script och James Morrison, musik jag gillar!
Malta: Lame!
Makedonien: Konstig och man blir ju helt galen av hennes skrik!
Irland: Man blir alltid glad när man ser Jedward hoppa omkring på scen, men låten är sämre än förra årets och jag tycker inte om att man skickar samma två år i rad.
Serbien: Sluta skicka ballader till eurovisionerna!
Ukraina: Orka nu sen lyssna när hon vrålar "be my guest" tusen gånger.. Passar bättre till en parad!
Moldavien: Man blir lite glad av sången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar