tisdag 15 maj 2012

Huoh!

Som jag kanske tidigare nämnt arbetar jag som vikarie i ett lågstadie. Jag trivs jättebra och för varje dag som går blir jag allt mer säker på att jag vill bli lärare. Fast idag har det varit en sån dag att när man kom hem så var man lättad för att skoldagen tagit slut. Igår fick jag reda på att jag skulle vikarie en lärare i en fyra. Jag har tidigare varit i den klassen och det är säkert en av mina favoritklasser. De är ganska stökiga, men superroliga. Igår när jag gick förbi deras klasssrum (de hade tidigare fått veta att de skulle ha en vikarie nästa dag) frågade de om jag skulle vara med dem och när jag svarade ja började alla hurra och skrika i korridoren. Gulligt!
Idag var det något helt annat. I maten började pojkarna leka med tabasco och höll på med det tills jag måste konfiskera hela flaskan. Det slutar ju inte där. Den sista timmen skulle vi städa klassen för att det skulle vara föräldramöte på kvällen. Gissa vad pojkarna gör? De tar upp mattan och dammar den inne i klassen!! Den mattan har funnits där under hela året och alla har trampat på den med sina smutsiga skor. Så ett dammtäcke lägger sig över hela klassen och vissa flickor måste springa ut för att de har dammallergi.
Nu är jag helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar