tisdag 2 september 2014

I'd take it and I'd write it down

Jag är tillbaka i fina Vasa! Studierna började idag. Vi hade en ganska kort dag. Allmän information och så startade Forskningmetodik I. Jag har nästan inga kurser på PF. Jag har alla kurser relaterade till kandin, men detta betyder 3-5 lektioner per vecka. De flesta har andra kurser eftersom de läser sitt biämne på PF, men jag läser teologi via nätet så det kommer att bli en ganska lugn höst. På ett sätt är det skönt för när grundläggande praktiken börjar känns det kanske inte så stressigt. 

Jag kom hem ganska tidigt idag och har inte haft något att göra. Jag har hittat på små projekt hemma, men annars har det nog varit en mycket tråkig dag. Om jag inte skulle ha muskelvärk skulle jag ha cyklat till gymmet. Man skall inte tro att man kan fortsätta Bodypump på samma nivå som när man slutade för två månader sedan. Bara som varning för er andra!.

Ta inte detta så på allvar. Vi säger att detta utrop beror på hormoner! Tonåringar, du vet.
Detta är en bild från min gamla dagbok. Jag började läsa mina gamla dagböcker idag för att jag inte hade något bättre att göra. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. De konstiga är hur man har förträngt allt sådant som finns i dagboken. Då när man skrev ner en händelse tyckte man att det var världens grej, men idag kommer man inte ens ihåg det. Ibland kan det vara bra att bli påmind om hur långt man har kommit och hur mycket man har utvecklats. Samtidigt finns det sådant man kanske saknar från gamla goda tiden. Jag märkte att det fanns egenskaper och attityder som jag har tappat under vägen även om det aldrig var meningen. Så om du har en gammal dagbok någonstans i gömman ta fram den och läs! 

Jag tänker inte berätta vem det är jag menar, men det jag kan berätta är att jag för flera år sedan tappade greppet om honom. Så kan det också gå! Visst är det härligt att läsa om gamla kärlekar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar