söndag 28 september 2014

HELAN GÅR

På tisdag eftermiddag satte jag mig på tåget och åkte hemhem. Jag skulle vikariera både onsdag och torsdag, men fick även vikariat på fredag. Lite klirr i kassan är alltid välkommet! Det är alltid intressant att se hur alla klasser är så olika. Under min praktik förra hösten hade jag en matematiklektion. Temat var från bråkform till procentform. Jag hade gjort ett memoryspel där de skulle hitta paret till ett procenttal eller bråktal. Spelet var populärt och eleverna tyckte det var roligt. Jag gjorde ett liknade memoryspel nu när jag var och vikariera men den här gången var temat från bråkform till blandad form.  Två av fyra grupper tror jag lärde sig mycket, men de två andra grupperna hade svårt att förstå idén och kunde inte alls fokusera. Det skulle kanske har fungerat bättre med ett Dominospel eftersom talen såg så likadana ut att det var svårt att memorera dem. Ibland måste man bara testa sig fram och sedan lära sig av sina misstag!

En plats jag ville besöka under min vistelse nere i Nyland var Budgetsport. Jag älskar Vasa, men utbudet är inte alltid det bästa. Jag behövde lite nya träningskläder så nu är jag en t-skjorta och springbyxor rikare. Dessutom köpte mamma en tunn dunjacka till mig, tack! Det är alltid farligt att komma hem med för fulla väskor för annars får man inte det nya med sig. Som tur hade jag lämnat lite plats i väskan, för jag lånade kurslitteratur från biblioteket och dessutom tänkte jag dra mig en radio upp till Vasa (inte en av den större sorten).

Dunjacka, ljusblå (<3) t-skjorta och springbyxor
Igår kväll hade vi kräftskiva. Fanny och hennes pojkvän kom också hem så hela familjen var samlad! Namnam!

En tågresa ligger framför mig idag. Smått tråkigt, men som tur har en ny tv-serie att kolla på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar