söndag 18 augusti 2013

Well life will pass me by if I don't open up my eyes

Jag har varit på jobb nu fyra dagar i rad. Jag jobbar på ett boende för funktionshindrade. Det har varit givande och helt trevligt. Det finns inte så mycket att göra så ibland känns det ganska långtråkigt. Jag är ändå glad över att jag fick möjligheten att jobba lite. Bättre att man gör nytta istället för att sitta tre veckor hemma och vänta på att studierna skall börja. Jag har kommit fram till att jag hellre jobbar på läger med utvecklingsstörda, att arbeta på ett boende är inte riktigt min grej. Men vikariat då och då stör mej inte. Någonstans måste man ju få pengar. 

Nu har jag fyra dagar paus från boendet, fast två av mina lediga dagar går till att vikariera. Kanske jag ännu hinner få vikariat till de två sista dagarna, man vet aldrig. Det skall bli härligt att få arbeta på skolan igen och träffa alla barn! Dessutom kör mina två sista veckor i Grani igång. Sedan blir det Vasa för hela slanten. WoopWoop!

A small reminder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar