onsdag 7 augusti 2013

I'm on top of the world HEY

Allt möjligt har hänt sedan jag skrev senast. Förra veckan var jag till Jumi. Jag sitter i Kampen och äter glass med en fin Kokkolabo och mitt i allt ringer mamma. Hon berättar att tre av ledarna på tonårslägret blivit sjuka. Jag sätter mej i bilen på tisdag kvällen och kör till Jumi. När jag kommer dit är det ganska dött. Tre ledare och två deltagare har fått spysjuka. Natten till onsdag spydde alla andra förutom jag, en ledare och två deltagare. Onsdag var en mycket tyst dag. De sista dagarna blev lyckade eftersom alla mådde bättre förutom jag som spydde sista dagen. I alla fall kändes det som om jag var till stor hjälp innan jag började spy!

På måndag, alltså i förrgår, var jag och bekantade mig med mitt jobb under augusti. Ett boende för personer med utvecklingsstörning. Det skall bli intressant och jag fick ganska många turer vilket gör att jag kommer att vara i Grani resten av sommaren!

Igår var jag och shoppade och hittade några fina klädesplagg. Jag har hela sommaren sökt efter en lång svart kjol och äntligen hittade jag en i min storlek. Blev så glad! Dessutom hittade jag en "nahkatakki" för endast 13€ på Only. Snacka om fynd! Den nya H&M katalogen kom hem för några dagar sedan och en av de skjortor jag förälskade mig i fanns i butiken så måste köpa hem en. Till slut hittade jag ett smycke på rea. Mycket lyckad shoppingtur!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar