måndag 20 februari 2017

Just like magic, I'll be flying free

Det har hänt en hel del efter att jag skrev inlägget om hur min vår kommer att se ut.

För det första har jag fått ett jobb. Jag kommer att börja arbeta med en klass från och med 27.2. Jag kommer att vara vikarie nästan hela våren. Det ska bli så roligt att få börja arbeta och jag väntar med iver! Det här var något jag innerst inne hade hoppats på. Jag har redan en längre tid vetat att jag kommer att bli färdig före sommaren och att jag skulle ha möjlighet att jobba en längre tid. Samtidigt visste jag att jag inte behöver oroa mig för arbete eftersom det finns behov av vikarier som kan hoppa in alltid när det behövs. Ändå hade jag hoppats på att ett längre vikariat skulle dyka upp. Och nu är vi här. Det ska bli roligt att få igång en rutin med hur man planerar veckor, till och med månader framåt, så att man i alla fall är lite förberedd för att börja på hösten.


Jag har även fått en lägenhet i Esbo. Jag kommer att flytta 1.3 så som det ser ut för tillfället. Det ska bli roligt att få inreda och skapa ett nytt hem! Jag älskar min lägenhet här i Vasa, men det ska bli kul med lite omväxling. Även om stadsdelen är för mig bekant, så blir det helt annat att verkligen bo där. Jag får undersöka den nya närmiljön och försöka hitta en matbutik, gym, apotek, restauranger, cafén och så vidare! Lägenheten jag ska flytta till är en etta, ungefär lika stor lägenhet som jag har här i Vasa. Den har ett mer öppet kök och en balkong, vilket jag inte har nu. Genast då jag har flyttat och inrett, så ska jag nog sätta upp bilder! 


Till sist, gradun är färdig! Eller jaa... Vi har presenterat den och ska nu göra några förändringar och finslipa texten. Det har nog varit en lång eller snarare en väldigt lång process. Jag måste ändå säga att jag är väldigt nöjd med slutresultatet och vi är ännu vänner med Soffi! Gradun har som tur inte förstört vår vänskap. Vi började redan hösten 2015 med skrivandet, så vi har hållit på med den i över 1,5 år! Ifall jag någon gång orkar, så kan jag skriva mer om gradun och graduprocessen. Just nu vill jag bara få den inlämnad för granskning! Sen kan man andas igen. 

Det är många stora förändringar på gång i mitt liv, men jag ser framemot det som komma skall! Det kommer att bli ett nytt kapitel, ett nytt äventyr i mitt liv. Och studietiden måste ta slut vid något tillfälle. Nu är det min tur. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar