fredag 29 maj 2015

tanssitaan viel hetki kahdestaan

Jag har haft både tid och tankar vad jag kunde skriva på bloggen, ändå har det inte blivit av. Jag fick sommarlov 11 maj och har snart varit tre veckor hemhemma. Jag har fått vikariat mycket under dessa veckor. Trodde inte det skulle hända eftersom det är sista veckorna av skolan. Det har gått någon slags influensa på skolan så flera lärare har haft hög feber och varit borta flera dagar. Stackars lärare men lyckans mig! Jag har haft lediga dagar och då har jag nog hoppat på väggarna. Jag blir så lätt rastlös om jag inte har något att göra. Jag har haft möjlighet att gymma, vilket har varit skönt. Jag har inte åkt till gymmet lika ofta som jag brukar vilket är lite synd. Det är inte lika lätt att ta sig till gymmet här som i Vasa. Dessutom måste man ta i beaktande resten av familjens planer. Viktigast är väl att man gör något?

Har jag gjort något speciellt under mina tre veckor i huvudstadsregionen? Vi var med familjen till Svenska Teatern förra helgen. Äntligen fick vi chansen att se Mamma Mia! Jag rekommenderar musikalen varmt. Man blir på så gott humör då man ser Mamma Mia. Dessutom går killarna lättklädda på scenen, så man kan inte klaga. För övrigt har jag skaffat biljett till Provinssi (WoopWoop), shoppat, träffat vänner och varit med familjen.

Imorgon skall vi på fyra på studentfester. Det blir förhoppningsvis mycket god mat och tårta. Jag skall försöka uppdatera bloggen oftare under sommaren. Ibland önskar jag att jag vore en "seriös bloggare", men ännu är det bara en dröm.

Det här kommer att bli årets sommarplåga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar