söndag 3 maj 2015

A bad day can be made better, by going to the gym

Träning är något som har blivit väldigt viktigt för mig! Jag har haft som mål att gå till gymmet fyra gånger i veckan. De senaste månaderna har jag faktiskt lyckats. Jag vet inte om jag tränar rätt eller om det alltid är så effektivt, men det lättaste sättet att döda motivationen, enligt mig, är att göra enligt ett visst mönster. Man måste göra det som känns bra och varva det med övningar som man inte gillar. Jag är lite rädd för hur det blir under sommarlovet. Jag kommer att ha min gymnyckel kvar och jag har möjlighet att åka till Böle. Förra sommaren gick det bara inte så bra. Man kommer inte iväg till gymmet om det tar lika länge att åka dit som att vara där. Få se vad jag hittar på. 

Det största pluset med träning är den effekt den har på min vardag. Jag orkar bättre och jag är mer fokuserad. Det bästa som finns är att börja dagen på gymmet eftersom dagen kommer så bra igång. Jag skulle inte kunna lämna bort träningen. Då skulle ni träffa på en gnällig, irriterad och inte så trevlig Ida. Sådana veckor jag helt enkelt inte har hunnit till gymmet är de värsta veckorna. Som tips, om du känner dig orolig, börja träna! Jag har sett sådana förändringar i mitt liv!

Missförstå mig inte! Jag tycker det finns viktigare saker i livet än träning, men samtidigt är det viktigt att ta hand om sig. Det bästa med träning är när man ser resultat. Jag tycker inte att min kropp har förändrats och jag ser ännu alla fel, men mina kläder talar ett annat språk. Jag har märkt att vissa toppar och klänningar sitter löst på mig. Det finns extra tyg vid midjan och jag borde sy in mina kläder vid midjan. Det känns underbart! 

Hehehehehe.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar