lördag 27 april 2013

WoopWoopWoop!

Efter en veckas paus på bloggen skall ni få en liten update. Vad har hänt under veckan? Jag måste börja med att säga att det här har varit en av de bästa veckorna. Temat för hela veckan har varit Tiikerit. När jag och mina kompisar förstod att finalen kommer att avgöras i Kokkola på onsdag har vi inte kunnat tala om något annat. 
På onsdag var det alltså resa till Kokkola som gällde. Tiikerit ledde finalserien 3-2 och behövde bara en vinst för att bli Suomen mestarit. Det var en så spännande match, har aldrig varit med om något som spännande! Matchen gick upp och ner och när man trodde att Tiikerit höll på att förlora hände det något och de kom ikapp mitt i allt. Matchen slutade, som ni säkert vet, med att Tiikerit tog hem pokalen! 







Är jag en fani eller är jag en fani? 

På torsdag kollade jag och mina kompisar matchen på repris. 
Igår var det igen Kokkola som gällde. Många människor hade samlats på torget för att hylla Suomen mestarit. Det blev några uppträdande och sedan steg Tigrarna upp på scen. Man kan ju fråga sig i vilket skick spelarna, tränaren och andra personer var i men roligt var det! Senare på kvällen for vi till Seurahuone i Kokkola, som är en bar. Där partaja vi med Tigrarna! Helt sjukt awesome! Det finns bilder från den kvällen men det är sådant material som inte skall läggas upp här på bloggen. 

Allt som allt en mycket LYCKAD vecka! Den skulle inte ha varit något utan mina underbara vänner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar