torsdag 11 april 2013

If I lose myself tonight, it will be by your side

"Generosity is LOVE in ACTION"

Ett citat som stått i min kalender denna vecka. Att vara tjänstvillig, att ge av sin tid eller av det man har är något som är mycket ovanligt i dagens läge. Man tänker på sej själv, vad får jag ut av det eller hur kan jag på bästa sätt göra det mest bekvämt för mig själv. Jag vill bara utmana dig att vara generös. Om du hör att någon är i behov av hjälp, ställ upp. Skulle någon behöva en kaffekokare, låna din. Har du en kompis som du vill fara på kaffe med, bjud på kaffet. Jag kan ju ärligt säga att jag inte är någon mästare på detta, men det är något jag vill sträva efter. Det finns inget bättre vi kan göra än att visa kärlek i den brustna värld vi lever i. Mera kärlek åt världen och mera generösa människor! Lev för andra människor och älska dem villkorslöst. Ifall du känner att älska människor är svårt så rekommenderar jag att du ber till Gud att du skall få uppleva den kärlek Han har för dig och den kärlek som är större än allt annat. 

Synonymer till generös: frikostig, givmild, offervillig, gästfri, godhjärtad och välvillig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar