lördag 23 februari 2013

New way home, I dream a little dream of you, to be with you

Jag har ingen aning om varför jag har en torka på bloggen. Varje dag funderar jag på att jag skall göra ett inlägg på bloggen, men sist och slutligen så händer inget. Varifrån skall man få inspiration och motivation? 
Jag har klarat av min första praktikperiod på fem dagar. Det har varit intressant och ögonöppnande men också en utmaning. Klassen jag var i hade sina speciella drag. Lektionerna vi fick hålla parvis gick nog riktigt bra. Det var svårare än jag trodde. Eftersom jag har arbetat så mycket som vikarie har lektionerna varit färdigt planerade, men nu måste man helt själv förbereda lektionen och det var svårare än vad jag hade föreställt mej. 
Helgen spenderar jag i Vasa. Planen var från första början att jag skulle ta sportlov igår, men på grund av vissa saker åker jag ner först på måndag efter min ena lektion. Sportlov kommer nog att smaka bra! 

Dagens bästa: PUTOUS! För er som inte visste är jag en stor Putous fani. Det är svårt att förklara programmet så ni som inte vet kan YouTubea de. Idag kommer sista sändningen och idag avgörs vinnaren av Vuoden Sketsihahmokilpailu. Kanske ni känner igen Marja Tyrni och Munamies, de har fått sitt ursprung från detta program. Sätt på MTV3 kl. 19.30 idag och njut av Finlands bästa tv-program! Hela veckan har jag väntat på denna dag. 

Äntligen har jag så pass långt hår att jag kan ha en fransk fläta! Ni vet inte hur många år jag har väntat på att det skall hända. Synd bara att jag inte själv kan fläta mitt hår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar