torsdag 9 februari 2012

You can't hide from yourself!

Hoppas du har ca 23 minuter på dej, för det lönar sej verkligen att lyssna på vad den här kvinnan har att säga!







Joyce Meyer är en av mina stora förebilder! Hon är en stark kvinna med en kallelse i hennes liv som hon följer och hon är en Gudskvinna. Jag gillar henne speciellt mycket för hennes självförtroende och hur säker hon är. Jag är tacksam för hennes undervisning, för den har gett mej så mycket. Jag bara önskar att alla kunde vara du med sig själv. Att inte tycka om sej själv och se ner på sej själv hela tiden bidrar till ett miserabelt liv. Jag vill leva på fullt och det enda sättet är att älska Gud och andra så som jag älskar mej själv (Matt 22:37-39). Jag hoppas verkligen ni får något ut av vad hon säger. Hon har många bra poänger och jag hoppas något av det fastnar.

Du är älskad!

1 kommentar:

  1. jag tror på att det räcker att man älskar sig själv sådan som man är eftersom jag tror att denna "Gud" befinner sig i just oss människor. Han finns inte "uppe i himlen" eller så, utan lika mycke i varje människa. Det är kärleken som är Gud i vårt universum. Älska utan krav och kärleken reflekteras tillbaka till dig. Utan det finns ju inget om man tänker... från små saker till stora, om man inte känner kärlek mot något har inget ju nån betydelse. Dethär är förstås bara vad jag tror på, det är inte så jätte olika av normal religion, basen är samma men poängen hålls i ens egna själ och inte i en så att säga "utomstående Gud-figur" såsom Jesus eller Fadern. Jag tror bara jag ville påpeka att just Du har massor gudomligt i dig och inte bara utanför, är inte säker om det är något du fått lära dig av religionen. Men lev och låt leva, alla ska få tro på vad de vill och det är en rikedom i vår värld. Bra poänger du tog fram, bra att det finns så positiva människor i världen :) Take care!

    måste nog lyssna på dessa videon.

    SvaraRadera