söndag 22 januari 2012

"You put my feet on solid ground.."



Sedan MVV har mitt liv varit lite annorlunda, på ett bra sätt! Före jag for till MVV var mitt liv lite i spillror. Jag hade tappat kontakten med Gud och höll på med saker som inte är bra för mig. Inte något farligt, men sånt som egentligen är emot min tro. Nu måste jag bara säga att mitt liv är ganska mycket bättre. Gud har återställt grunden i mitt liv och jag står på stadig mark. Jag vet vart jag är påväg och har all min tillit på Honom. Det är ganska skönt att veta att det finns någon som tar hand om mig, att jag inte behöver oroa mej. Så som det står Matteus 6 att vi inte skall göra oss bekymmer för morgondagen. Tack vare min tro så kan jag leva för ett större syfte. Jag vill inte tro att meningen med det här livet är att vi super oss fulla varje veckosut, bygger en karriär, skaffar oss en man och kanske barn och lever ett normat liv. Jag blir skrämd när jag tänker så här. Finns det faktiskt ingen större mening med det här livet? Är det därför vi lever? För att bara vara och chilla lite här på jorden? Nej tack! Jag tror det finns något mera än bara det som finns här på jorden. Tack vare min tro har jag ett hopp om framtiden, en tro på det bättre och kärlek till mina medmänniskor. Jag skulle aldrig kunna ge upp min tro för det är det viktigaste i mitt liv. Jag får jobba för det, men det är värt precis ALLTING!

1 kommentar: