söndag 30 augusti 2015

bara chansa och se hur det går

Vardag.

På fredag åkte jag upp till Vasa tillsammans med Fanny och Anton. Bilen var fullpackad och vi åkte iväg genast efter lunch. Vi lyssnade på musik på full volym och resan kändes inte alls så lång. Vi tog en paus vid Juustoportti vilket är ett MÅSTE då man åker till Österbotten. Då vi kom fram till Vasa vid 18-tiden åkte vi till Lidl och när vi skulle bära väskorna till bilen började det ösregna. Det var endast några meter till bilen men vi blev dyblöta. På kvällen lagade vi god mat och tittade på film.

På lördag städade vi hela förmiddagen. Svetten bara rann på och det var nog den bästa träningen på länge. Snyggt och rent blev det! Tacka vet jag för Fanny och Anton. Det skulle ha tagit mycket längre ifall jag hade städat ensam. Nu tog alla var sitt rum och städande gick som smort. På eftermiddagen var jag på förlovningsfest medan syskonen gjorde Vasas gator lite farligare. Precis som föregående kväll gjorde vi god mat och tittade på film. Skönt med sådana kvällar! Då jag bor ensam har jag inte riktigt ork att satsa på filmkvällar.

Idag hann vi inte desto mer eftersom Fanny och Anton åkte iväg genast efter kl. 12 för att inte fastna i trafiken eller komma allt för sent hem. Jag har tagit det lugnt och fixat det sista i lägenheten. Jag har en liten flunssa på gång så har försökt att inte anstränga mig så att jag tillfriskna så snabbt som möjligt.

Jag är så glad över att få vara tillbaka i Vasa! Min egna lägenhet, egna rutiner, egen mat och egna tider. Jag har inga föreläsningar imorgon eller på tisdag, vilket betyder att jag ska få gjort min hemtentamen. Bort med sommartenten innan alla andra uppgifter börjar hopa sig.

Imorgon börjar "Sugarfree September"... Spännande. Håll tummarna uppe! Jag har inhandlat mycket banan eftersom jag fick tipset att banan hjälper med suget.

8 väskor blev det allt som allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar