måndag 6 oktober 2014

when the sirens call you

Jag sitter för tillfället på en föreläsning. Jag hör inte till de mest aktiva studerandena, men om en kurs heter Litteratursökning och man får sitta framför datorn så är det nog inte mitt fel.

Idag hade vi vårt första kandidatseminarium. Nu börjar det påriktigt. Vi gjorde upp ett schema för vår kandidatavhandling. Om två veckor borde vi veta vårt tema, vårt problem. Under höstterminen skall vi få gjort den teoretiska delen och dessutom planera vår undersökning, ifall vi bestämmer oss för att göra en. Intressanta tider här uppe i Vasa! Det kommer att bli en utmanande höst, men det är alltid bra med utmaningar i livet. I april borde vårt kandidatarbete vara färdigt. Jaa, annars, jag skriver "vår, vårt" eftersom jag skriver min kand tillsammans med en kompis. 

En sista uppdatering från studierna. Jag har börjat med en teologikurs som heter "Teologisk etik med religionsfilosofi". Det låter intressant och givande men för tillfället sprängs min hjärna. Jag håller på och läsa om klassisk grekisk etik (Aristoteles och Platon) modern etik (Kant). Det skulle säkert vara intressant att förstå filosofiska tankegångar, men när en viss författare skall göra det så svårt för en så kan man inget annat än bli frustrerad. Deadlinen för de första uppgifterna är idag och underligt nog börjar jag få svar på frågorna. Höll på med uppgifterna igår och det gick inte bra. Det gick trögt och jag kom inte framåt. Nu har jag bara lite kvar och det kommer att kännas så skönt att få skickat in uppgifterna. Jag har ingen aning om jag har besvarat frågan eller om jag har förstått allting fel, men bara jag kommer igenom kursen. 

Jag skall försöka skriva lite mer inspirerande inlägg, men inte idag. 

ELLER... ett stort glädjeämne i mitt liv för tillfället är Softengines nya låt! SÅ BRA! Deras album kommer om några veckor och gissa vem som är taggad?! Som varning, The Sirens är annorlunda än deras föregående låtar, så bli inte förskräckta (om ni lyssnar dvs). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar