måndag 13 oktober 2014

We want the same things, we dream the same dreams

Jag har en massa på gång just nu, eller i alla fall känns det så! Grundläggande praktiken har börjat idag. Tyvärr vet jag inte hur mycket jag kan säga om den eller när jag inte har helt klart reglerna för vad man får skriva på sociala medier. Det jag dock kan berätta är att jag, tillsammans med en klasskompis, skall ha två sekvenser. En sekvens (7 lektioner) i modersmålsinriktad finska och en annan sekvens (8 lektioner) i historia. Dessutom skall vi ha några egna lektioner! Jag hoppas det skall bli lärorikt och intressant. I alla fall var det en bra första dag även om jag var mycket skeptisk!

Under helgen var jag till Åbo. Eftersom jag går nätkurser i teologi så finns det alltid en närstudiedag, som brukar vara på en lördag, då man skall vara i Åbo. Jag hade hoppats på att föreläsningen skulle klargöra vissa saker, eftersom jag har så svårt med kursen, men föreläsningen krångla till det ännu mer. Positivt var ändå att vi slutade 2 timmar tidigare och jag behöver inte göra kompensationsuppgifter.

Jag bodde hos Linn och Karo (tack tjejer! <3) och dessutom kom Iia och Anna till Åbo på lördag, så vi hade en ordentlig Lärkan reunion! Härligt! Jag prövade faktiskt på något som jag aldrig gjort förr! Jag åt nämligen SUSHI. Jag har alltid varit lite skeptiskt och därför har jag inte smakat på det förrän nu. Det var väl helt okej. Jag skulle inte själv få lust för att äta sushi eller dra mej till en sushibar, men om någon skulle bjuda eller skulle villa ha sällskap så skulle jag inte säga nej. Det är väl alltid något! Det var ett mycket lyckat veckoslut och jag är lycklig över att jag fick träffa mina fina vänner!



Det skulle vara helt nice med några andra bilder än bilder av sushi, men man tager vad man haver. Jag skall försöka skärpa mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar