lördag 13 juli 2013

Jobb, vänner och sommar

Hej på er!
Det var en tid sedan jag satt mig ner och skrev något. En av orsakerna är att jag jobbade förra veckan. Första arbetsveckan för i sommar. Det var ett jättelyckat läger och jag kom hem med ett leende på läpparna. Största orsaken till om ett läger är bra eller inte beror ganska mycket på ledarna. Om ledarteamet inte fungerar kan det bli ganska tungt. Vi hade ett super team och dessutom var deltagarna också underbara. Inga problem uppstod och vi kunde bara njuta av natur och skärgård.

Under veckan som gått har jag fått vara ensam hemma. Resten av familjen åkte upp till Vasa på en mini-semester. Jag har träffat många fina kompisar under veckan gång. 
På tisdag åkte jag till stan för att träffa Sandra. ÄNTLIGEN! Efter ett år borta från henne har nog varit helt galet, men jag är så glad att hon är tillbaka nu. Hon var övernatten hos oss och vi tog det bara lugnt och tala en massa.  Härligt!  

På torsdag fick jag chansen att träffa Emmy. Vi hade en lugn dag, åt god mat och chilla! 
Igår var jag till Linnanmäki med Karin och Jenny. Karin arbetar (idag är hennes sista dag, heja heja) på Linnanmäki så hon hade gratis biljetter som vi fick använda. Vi gick omkring, åkte i olika maskiner och viktigast av allt, köpte metrilaku. NAM! Roligt var det! 


Imorgon bär det av till läger nummer två och tre. Skall vara på Högsand två veckor i rad. Jag känner mig inte så excited att fara iväg. Jag vill tillbaka till läger nummer ett, även om jag vet att det är omöjligt. Vi får hoppas på att det blir bra ändå! Det är aldrig bra att börja med det bästa för då kommer man hela tiden att jämföra med det. 
Vi får se när jag nästa gång skriver i bloggen, kan hända att det blir tyst för i alla fall två veckor. 
Ha de bra tills dess! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar